Author: Alina Haizar
•2:09 PM
http://tauhusumbat.com/index.php/2011/06/novel-aku-yang-kau-tinggalkan/#more-298
Sinopsis novel di tauhusumbat kali ni daripada penulis Nia Atirah terbitan KAKI NOVEL yang bertajuk Aku Yang Kau Tinggalkan. Semuanya bermula apabila…


Nia Atirah yang berkelulusan U terpaksa berkahwin dengan Zaril Ikhwan untuk melangsaikan hutang ayahnya dan menebus tanah yang telah digadaikan oleh ayahnya. Puan Zainun iaitu ibu Zaril telah meletakkan syarat akan melangsaikan semua hutang dan menebus tanah pusaka jika Nia sanggup berkahwin dengan anaknya yang lumpuh akibat kemalangan.

Nia terpaksa terima Qada’ dan Qadar walaupun cita-citanya terpaksa dilupakan. Sepanjang Nia menjaga Zaril, Zaril ibarat kayu kerana tidak pernah menghiraukan Nia ibarat di dunianya sendiri. Akhirnya Zaril dapat dipulihkan berkat usaha Nia dan melayari bahtera sebagai suami dan isteri. Ajal pertemuan di tangan Tuhan…Nia membawa diri ke bumi Turin akibat salah faham.

Bertahun2 dia membawa diri dan mempunyai seorang anak lelaki hasil perkongsian hidup bersama Zaril. Zaril tidak mengetahui bahawa dia mempunyai seorang anak. Pertemuan semula Zaril dan Nia apabila Zaril ke Turin atas urusan kerja. Zaril dan Nia saling mencintai tetapi penuh dengan dendam dan benci. Berlakulah perebutan hak penjagaan anak apabila Zaril mengetahui mengenai anak lelakinya.

Nia tahu bahawa kemenangan akan berpihak kepada Zaril kerana kekayaan yang dimiliki. Tanpa pengetahuan Nia, Zaril menuntut hak itu untuk memastikan bahawa Nia sentiasa akan bersamanya. Dalam konflik yang nia hadapi, dia disahkan mengandung anak kedua Zaril. Pada Nia, Zaril terlalu kejam terhadap dia dan anaknya kerana hendak memisahkan mereka tetapi tidak pada Zaril.

Hepy ending…Zaril menerangkan perkara sebenar dan mengajak Nia pulang ke Malaysia bersama anak-anaknya. Best dengan watak Zaril.

http://tauhusumbat.com/index.php/2011/06/novel-aku-yang-kau-tinggalkan/#more-298
|
This entry was posted on 2:09 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: